EstelleJohansen

Alla inlägg den 2 december 2013

Av estelle Johansen - 2 december 2013 19:15

hej allihopa jag tänkte tips om att skaffa en dagbok! För mig är det super skönt att få skriva av sig! jag kan inte skiva vad som helst här på bloggen jag måste verkligen tänka efter! men när jag skriver i mi dagbok kan jag skriva precis som jag vill och inte behöva oroa mig!

Du behöver inte ha en tråkig dagbok! Pyssla!!!! på min bok så har jag satt olika bilder som jag har ritat! Bilderna ska inte vara perfekta för att din dagbok är inte perfekt!

För att göra det extra intressant så kan du klippa och klistra inne i boken tex sätta en bild och tejpa den (bara på ena sidan) då blir det som en liten lucka! När du blir äldre kan du gå igenom vad du hade skrivit och veta hur just du kände dig när du var mindre!

det är ett super tips

Av estelle Johansen - 2 december 2013 18:00

Idag öppnar vi andra lckan 1...2..3 Nu är den öppen "Få mer jul klänsla"

Gå till din nämaste butik och köp dig några paket ljus för all lysa upp mörkret lite!

Köp doft ljus som luktar tex kanel för att få extra mycket stämmning 

Ljus gör en väldigt stor förendring på julen ;)

Krama era nära och kära  

Av estelle Johansen - 2 december 2013 12:00

Vrf så negativt?
Många tjejer använder smink dagligen och andra inte allas! Men varför ska det vara så himla negativt mot just de som använder smink! Jag förstår exakt varför de som använder smink gör det!
När man sminkar sig tycker många tjejer att man känner sig mer fräsch och fin! Oftas de som sminkar sig varje dag tar inte på sig så super mycket! Bara lite tex fylla i sina ögonbryn och kanske ta lite läppglans eller maskara i en naturlig färg! Typ brun!
Att folk som är himla negativa förstår jag inte! Om en person vill sminka sig till skolan så fine! Låt henne göra det! Börja inte försöka sänka henne genom att kalla henne tex fjortis! Det är en väldigt stor skillnad mellan fjortis och att sminka sig varje dag!
Det jag ville komma fram till är att man inte ska vara negativ! Blanda inte in sig! Ja, du kan ha åsikter men oftas är det bäst att hålla de för sig själv!

Av estelle Johansen - 2 december 2013 09:15

Nu är jag i skolan! Vi såg en super bra film som handlar om E mobbnin jag tycker att det är superbra att lärarna visar eleverna att mobbning inte är ok!
Man kan råka ut för många olika slags E mobbning! Tex utfrysning!
Folk är så himla fega att de inte vågar säga något öga mot öga!
Om någon skulle nätmobba mig så skulle jag bli arg ledsen och verkligen undra om det är så folk ser på mig!
Om du blir utsatt för mobbning så tycker jag att du ska kontakta en person på skolan som du litar på och prata med den tex kurator som sedan kan bestämma vart ni ska gå sen ! Tex polisanmäla! Om du ska anmäla någon så ska du spara alla bevis som du har tex sms

Stoppa nätmobbning #stoppa

Presentation


hej jag heter estelle och jag är 12 år. I den här bloggen kan du följa mitt liv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

hur gammal är du som läser min blogg?? spännande att veta
 8-12år
 mindre än7år
 13-20år
 äldre än 20år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Estelle's gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards